Diabetyk senior prowadzący samochód

Co diabetyk-senior powinien zrobić, kiedy na trasie poczuje się źle?

W zależności od tego czym jest zle samopoczucie należy rozważyć różne opcje dalszej podróży.

Jeśli złym samopoczuciem jest zmęczenie, należy zaplanować postój, posiłek, pomiar glikemii, odpoczynek i rozważyć dalsza podróż.

Jeśli złe samopoczucie spowodowane jest hipoglikemia należy przyjąć cukry proste (1 WW, Dextro) , zjeść posiłek zawierający zarówno węglowodany złożone, białko, tłuszcz. Odpocząć, obserwować samopoczucie i trendy glikemii. W bezpiecznej sytuacji, przy braku innej osoby z prawej jazdy można rozwazyc dalsza podórz, planując jednak częstsze postoje i pomiary glikemii. Nalezy zastanowic sie nad przyczyna hipoglikemii i przeanalizować, czy została ona usunięta (np. omyłkowo podana zbyt wysoka dawka insuliny powoduje hipoglikemię oraz tendencje do spadku cukru jeszcze przez kilka godzin)

W przypadku hiperglikmeii równiez nalezy po skorygowaniu cukru zaplanowac dłuższa obserwacje i czestsze postoje.

Jeśli złe samopoczucie związane jest z niepokojącymi objawami typu ból, ucisk w klatce piersiowej, duszność, drętwienie ciała, kończyn  czy zaburzeniami widzenia, zaburzeniami równowagi- nalezy zaprzestac podróży i wezwać PR

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia –
dr Anna Jeznach-Steinhagen – diabetolog, Warszawa

najlepszy lekarz diabetolog warszawaprywatny gabinet lekarski cukrzyca diabetolog warszawa mokotów

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.