Czy to wina cukrzycy?

Pytania do lekarza diabetologa:

lekarz-diabetolog-warszawa-mokotow-ursynow-dobry-gabinet-dietetyk-problemyMiałam ostatnio operacje niedrożności jelit zrostową i od tamtej pory odczuwam dalej skurcze w okolicach podbrzusza. Czy to wina cukrzycy, czy inna?

A mam cukrzycę typu 2 i 3 razy dzienie biorę metformax1000. Wczesniej bralam 3 razy metformax850 i raz dziennie insulinę humolog mix250. Chodzi mi jeszcze o tabletki estazolan 2mg nasenne – czy mogę je zażywać, bo mam problemy ze snem?

Lekarz diabetolog odpowiada:

Witam serdecznie!

Dolegliwości brzuszne mogą być spowodowane większą dawką metofrminy, która może powodować bóle brzucha, biegunki, wzdęcia. Zazwyczaj objawy te łagodnieją lub ustępują całkowicie po kilku dniach przyjmowania leku.

Jest Pani osobą po operacji niedrożności, więc spodziewam się, że w Pani jamie brzusznej są liczne zrosty i być może to jest przyczyna dolegliwości.

Zawsze proszę pamiętać, a pacjenci z cukrzycą szczególnie – o konieczności wykonania przesiewowego badania jelita,  tj. kolonoskopii.

Co do estazolamu, to dobry, skuteczny lek nasenny, choć raczej „starej daty” i może powodować uzależnienie. Preferuję nowsze preparaty np. nasen, Zolpic, Stilnox

Pozdrawiam serdecznie i proszę zadbać o siebie –
dr Anna Jeznach-Steinhagen – diabetolog, Warszawa

najlepszy lekarz diabetolog warszawaprywatny gabinet lekarski cukrzyca diabetolog warszawa mokotów

diabetolog lekarz cukrzyca warszawa mokotow najlepszy partykuły

Leczenie cukrzycy Warszawa:

  • kalkulator homa ir lekarz diabetolog anna jeznach

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *